czwartek, 6 czerwca 2013

Bangili na Tanzanite

Tanzanit to przepiękny kamień szlachetny o barwie niebieskiej i fioletowej, ponoć rzadszy niż diament. Odkryto go pod koniec lat 60 ubiegłego wieku w południowej Tanzanii, niestety za około 10 lat jego źródło ulegnie wyczerpaniu:( Myśląc o Tanzanii w kontekście biżuterii własnie ten kamień jako pierwszy przyszedł mi na myśl. Nie stać mnie na klejnot, który upodobała sobie między innymi Elizabeth Taylor, dlatego postanowiłam nieco podrasować przepiękne niebieskie szkiełko podmalowując je od tyłu fioletowym lakierem do paznokci, efekt jest niesamowity.


Ojczyzna tanzanitu to niezwykły kraj na czarnym lądzie, ze zdziwieniem przeczytałam, że jest jednym z biedniejszych pomimo tak korzystnego położenia i bogactw naturalnych (diamentów, złota, miedzi, uranu, soli itd)


Chciałam aby moja broszka nawiązywała do nieprzebranych bogactw tego kraju podkreślając jednocześnie jego przynależność do Afryki kojarzonej przede wszystkim z pustynią, sawanną i palącym słońcem, stąd otoczka z jasnych kamyczków w kolorze piasku.


Broszka daleka jest od etnicznych klimatów reprezentowanych przez np rdzennych Masajów, ja jednak tak właśnie postrzegam temat Tanzanii. Zamierzam zgłosić ją do Kreatywnego Kufra, w zasadzie tylko dla własnej satysfakcji nie zaś nieosiągalnej wygranej.


Do wykonania broszki użyłam; szklanego kryształka, sieczki kamienienia księżycowego oraz labradorytu, kryształków Fire Polish w kolorach Tanzanite oraz Copper Smoky Topaz. Koraliki Toho w kolorach: Metallic Iris Brown, Inside Color Rainbow Crystal Tanzanite Lined, Gold Lustered Montana Blue, Inside Color Crystal Gold Lined, Inside Color Luster Crystal Capri Blue Lined i Toho Hex 8o Metallic Nebula.


Tył podszyty beżową eko skórką, zapięcie w kolorze złota. Wymiary broszki to 4,5 cm szerokości i około 5 cm wysokości wraz z frędzelkami.


Bardzo dziękuje tym, którym udało się przebrnąć przez mój przydługi wpis:) Witam serdecznie nowych obserwatorów, a stałych bywalców pozdrawiam gorąco. Nakusalimu :))
Dla męża jak zawsze buziak ;*

25 komentarzy:

  1. Ja się po prostu napatrzeć na te Twoje broszki nie mogę. Co jedna to ładniejsza. Ta jest niezwykła. Cudna, boska i w ogóle!!!

    OdpowiedzUsuń
  2. jak zwykle cudnie wykonana broszka!

    OdpowiedzUsuń
  3. Como siempre perfecto y bonito..!1
    Noelia

    OdpowiedzUsuń
  4. Niezwykła praca - potrafisz tak dobrać kamyki, że oczu oderwać nie można, a całość po prostu jest urzekająca... Mam nadzieję, że broszka zauroczy projektantki KK, tak jak mnie :-)
    Pozdrawiam i podziwiam raz jeszcze

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. i zapomniałam wspomnieć, że ta księżycowa otoczka wygląda trochę jak śniegi Kilimandżaro...

      Usuń
    2. Dziękuję, trochę żółty ten śnieg :) ale może to efekt afrykańskiego słońca, w każdym razie tej wersji będę się trzymać:))

      Usuń
  5. Piękna! Trzymam za nią mocno kciuki!!! Kolor rzeczywiście niesamowity!

    OdpowiedzUsuń
  6. Broszka piękna! powodzenia w wyzwaniu!

    OdpowiedzUsuń
  7. Piękności! Kolor wyszedł Ci idealny. Życzę Ci szczerze powodzenia w wyzwaniu :)

    OdpowiedzUsuń
  8. Śliczna !!!! Trzymam kciuki :)

    OdpowiedzUsuń
  9. Uwielbiam Twoje broszki, są magiczne :)

    OdpowiedzUsuń
  10. Dziękuję dziewczyny za miłe słowa i trzymanie kciuków, gdyby od nich zależało zwycięstwo już miałabym je w kieszeni:))

    OdpowiedzUsuń
  11. Najpiękniejszy pierścionek zaręczynowy, jaki widziałam, był właśnie z tanzanitem; świetnie udało Ci się odwzorować kolor kamienia :) Broszka jest cudnej urody, co tu dużo mówić, jak zwykle zresztą :)

    OdpowiedzUsuń
  12. Przecudna! Jak generalnie nie lubię broszek, to Twoje zachwycają mnie za każdym razem. A patent z lakierem świetny. :)

    OdpowiedzUsuń
  13. Jest przepiękna! Z każdej strony prezentuje się inaczej. Robisz świetne rzeczy i jesteś w tym niesamowicie dobra!

    OdpowiedzUsuń
  14. Ale piękna taka bardzo fantazyjna, ale prze boska!

    OdpowiedzUsuń
  15. Prześliczna jest ta broszka!

    OdpowiedzUsuń
  16. Piękna, kamyk wygląda przecudnie, fajnie przechodzi przez niego światło:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję, szkiełka są niezwykle wdzięcznym materiałem, zawsze się sprawdzają:)

      Usuń
  17. Afryka (ta Czarna) ma dla mnie magiczny urok i wszystko, co z nią związane strasznie mnie przyciąga:) Bardzo podoba mi się Twoje skojarzenie z tanzanitem a nie Masajami, których zresztą w wydaniu 'dla turystów' bardzo nie lubię. Teraz pewnie długo Tanzania będzie mi się kojarzyć z Twoją broszką:) Powodzenia!

    PS. Psycho-wąż ze wcześniejszego postu nieźle wkręca, szkoda, że nie jest grubszy, byłby jeszcze lepszy efekt:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Jakoś nie lubię oczywistych oczywistości;) stąd taki pomysł na Tanzanię. Wąż miał być szerszy, ale trzeba było szyć z tego co się ma;) znaczy się z deficytowej ilości koralika, mam jednak na warsztacie grubszy okaz:) będzie niezła psychodelia!

      Usuń
  18. Tworzysz przepiękne rzeczy! Aż trudno się oderwać od ich oglądania! :)

    OdpowiedzUsuń
  19. Gratulacje. Zasłużona wygrana :)

    OdpowiedzUsuń
  20. Tworzysz niesamowite cuda od dziś jestem Twoja wierna fanką pozdrawiam serdecznie

    OdpowiedzUsuń

Witam Cię :) Dziękuję serdecznie za pozostawienie komentarza:) każdy jest dla mnie ważny. W sprawie innej niż temat posta skontaktuj się ze mną mailowo bluefairy.art@gmail.com Reklamy wrzucam do spamu.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...